Reklamní sdělení
Mít své vlastní webové stránky nebylo nikdy jednodušší. S PageRide je můžete mít i Vy. Založte si je ještě dnes.
Poznejte výhody balíčku služeb Premium! Aktivujte si jej na 30 dnů ZDARMA. Návod jak na to, najdete zde.

370

Linka Pražské integrované dopravy 370 spojuje Prahu s městy Odolena Voda a Kralupy nad Vltavou. V této oblasti je hlavní páteřní linkou doplňovaná řadou linek místních.

370a1

23. dubna 2005 - Jedna z konečných linky 370 na Dolním náměstí v Odolene Vodě (linka 371 sem nikdy nezjezdila) - Zdeněk Liška

Počátky „třistasedmdesátky“ můžeme hledat pod autobusovou linkou 01016 (Praha, Na Florenci - Odolena Voda, závod - Kralupy nad Vltavou, nádraží) doloženou z 50. let. Počátkem 70. let změnila své licenční číslo na 10160 a zanedlouho poté byla rozdělena na tři samostatné linky: 10160 (Praha – Odolena Voda, závod – Veltrusy – Kralupy nad Vltavou), 10161 (Praha – Odolena Voda, závod – Veltrusy) a 10162 (Praha – Odolena Voda, závod). Počátkem 90. let, po privatizaci podniků ČSAD, převzal místní dopravu JUDr. Jan Hofmann a léta zavedené linky byly vedeny ve všelijakých zbytečně složitých variantách. Nejpodobnější námi popisované lince byla linka 250109 (Praha, Palmovka - Odolena Voda - Kralupy nad Vltavou), doplňovaná linkou 281002 (Praha, Palmovka - Odolena Voda).

370b1

Jízdní řád linky 01016

Při významném rozšíření Pražské integrované dopravy do oblasti Odolena Voda a Kralupy nad Vltavou 30 září 2001 vzniká i námi popisovaná linka číslo 370. Její trasa tehdy byla Praha, Nádraží Holešovice – Zdiby, u celnice - Odolena Voda, závod – Odolena Voda – Postřižín – (Postřižín, U kapličky) – Kralupy nad Vltavou, železniční stanice. Jako páteřní linka obou oblastí je posilována v úseku Praha – Zdiby linkami 371, 373 a 374, v relaci Praha – Odolena Voda rychlíkovou linkou 395 a v úseku Odolena Voda – Kralupy nad Vltavou linkou 413.

370c1

 17. března 2010 - Konečná linka číslo 370 u železniční stanice v Kralupech nad Vltavou - Pavel Hypš

V souvislosti se zprovozněním úseku metra IV.C1 Nádraží Holešovice – Ládví 26. června 2004 je „třistasedmdesátjednička“ zkrácena v Praze do terminálu Kobylisy. Zároveň ke stejnému datu je zkrácen interval ve špičkách kvůli zrušení rychlíkové linky 395. Ke stejnému datu je provoz také posílen zavedením nové linky 372 v trase Praha, Kobylisy – Zdiby, U celnice – Odolena Voda, závod – Odolena Voda, Dolní náměstí – Dřínov, náves – Újezdec – Zlosyň – Kralupy nad Vltavou, železniční stanice.

370d1

 Jízdní řád linky 370

Linka číslo 370 je hojně využívána dodnes a počet cestujících neustále narůstá. Čas od času se tomu přizpůsobuje i jízdní řád. V ranní špičce tak nyní dosahuje intervalu až 10 minut, což je u příměstské linky poměrně vzácností. Paradoxem pak je, že většina víkendových spojů je vedena pouze ve slabším úseku Odolena Voda – Kralupy nad Vltavou. Je to způsobenou tím, že autobusy zpravidla z Odolene Vody pokračují jako linka 373 přes Panenské Břežany do Prahy.

370e1

 29. dubna 2013 - Linky číslo 370 a 373 u závodu Aero Vodochody - Pavel Hypš

Autor: Pavel Hypš
Zdroje: web Ropid.cz (Přehledy trvalých změn, Projekty organizace PID), knižní jízdní řády středočeského kraje z vybraných let
Poslední aktualizace: 10. května 2013