Reklamní sdělení
Mít své vlastní webové stránky nebylo nikdy jednodušší. S PageRide je můžete mít i Vy. Založte si je ještě dnes.
Poznejte výhody balíčku služeb Premium! Aktivujte si jej na 30 dnů ZDARMA. Návod jak na to, najdete zde.

264

Autobusová linka Pražské Integrované Dopravy (PID) číslo 264 byla v historii pražské městské hromadné dopravy zavedena dvakrát. V první variantě spojovala jihovýchodní části Prahy s  Královicemi, kdy ji bezmála 30 let provozoval pražský Dopravní podnik svými autobusy standardní délky a krátce též s kloubovými vozy. V prosinci 2011 se dostala znovu na scénu, tentokrát coby midibusová linka obsluhující bytovou zástavbu v západní části hlavního města. Nyní je v režii soukromého dopravce, firmy Bosák bus spol. s. r. o.

264a

 20. května 2008 - Karosa B931E na konečné linky číslo 264 v Královicích - Pavel Hypš

Dne 16. listopadu 1981 zavedl pražský Dopravní podnik autobusovou linku číslo 264 v trase: Černokostelecká / Nádraží Uhříněves – Picassova – Královice, přičemž úsekem: Černokostelecká – Picassova jezdily vybrané spoje v přepravních špičkách pracovních dnů. Ve zbývající části jezdila „dvěstěšedesátčtyřka“ prakticky celotýdenně. K prodloužení trasy z Černokostelecké do terminálu metra Skalka došlo 5. července 1990.

264b

Květen 1995 - Výpis trasy linky číslo 264 z přehledu linkového vedení - sbírka Pavel Hypš

Počínaje 24. ledna 1998 jsme se v souvislosti se zrušením linky číslo 237 mohli setkat s linkou číslo 264 v upravené trase: Skalka – Černokostelecká – Kutnohorská – (Picassova) - Uhříněves – Královice, kudy jezdila pouze v přepravních špičkách pracovních dnů. Naproti tomu úsekem: Nádraží Uhříněves – Picassova – Uhříněves – Královice - Netluky – Hájek byla provozovaná ve zbývajícím období týdne. Obsluhu Hájku ve špičkách zajišťovala přímá linka číslo 266.

264c

16. listopadu 2008 - Karosa B931E manipuluje na Nádraží Uhříněves - Pavel Hypš

Další změna „dvěstěšedesátčtyřky“ přišla v souvislosti s prodloužením trasy metra A do stanice Depo Hostivař, kde byla, od 28. května 2006, námi popisovaná linka nově ukončena. Ke 14. prosinci 2008 došlo ke zrušení konečné Nádraží Uhříněves, čímž se trasa dostala do podoby: Depo Hostivař – Uhříněves – Královice. Ještě k témuž datu byly zavedeny posilové spoje: Uhříněves – Depo Hostivař, jedoucí pouze v uvedeném směru, jejichž provoz zajišťovaly kloubové autobusy. Počínaje 15. lednem 2009 nastalo zrušení těchto spojů a v celé trase jezdily pouze standardní autobusy. Již 14. června 2009 přišlo zrušení autobusové linky číslo 264, kterou nahradily stávající posílené autobusové linky číslo 266 a 366.

264d

14. ledna 2009 - Na přelomu let 2008 a 2009 bylo možné v ranní špičce na lince číslo 264 potkat kloubové autobusy - Pavel Hypš

Nově se s autobusovou linkou číslo 264 můžeme setkávat od 11. prosince 2011, kdy došlo k jejímu zavedení v trase: Bílá Hora – Selských baterií – Nevanova – Slánská – Za slánskou silnicí – Škola Řepy – Sídliště Řepy – Halenkovská – Zličín. Uvedená trasa je fakticky upravená původní provozní větev autobusové linky číslo 164, která byla zkrácena do terminálu metra Zličín. Dopravcem „dvěstěšedesátčtyřky“, opět s celotýdenním provozem, se stala firma Bosák bus spol. s. r. o., který na linku vypravuje midibusy.

264e

25. prosince 2011 - Minibus SOR na lince číslo 264 v zastávce Za Slánskou silnicí - Pavel Hypš

 Autor: Zdeněk Liška
Poděkování patří Pavlu Hypšovi za poskytnutí fotografií a dobových materiálů.

Zdroje: Linky MHD v Praze 1829 – 1990 (Prošek F., Fojtík P.), knižní jízdní řády PID, web ropid.cz, Uhříněveská kronika
Poslední aktualizace: 31. ledna 2014